Monday, January 3, 2011

1st Blog Anniversary- Sinar Kehidupanku

Di sini saya ada kirimkan sekeping gambar tanda persahabtan sempena 1 st Blog Anniversary. Harap kawan2 sudilah mengambilnya dan letakkan di blog masing2 ya. Salam sayang dari Yatiememories.

Assalammualaikum wbt dan selamat sejahtera kawan2 semua. Syukur alhamdulillah....hari ni genaplah 1 tahun umur blog Sinar Kehidupanku. Terima kasih pada kawan2 yg sudi singgah dan menjadi follower, silent reader, sahabat2 di alam maya atau di alam nyata dan kawan2 yg di kasihi. Tanpa anda semua, blog ini tak mungkin bertahan sehingga hari ini. Moga blog ini akan terus menyumbangkan sesuatu yg berguna utk di kongsikan bersama kawan2 semua. Maaf sekiranya saya terlepas pandang pada follower2 yg singgah blog ini ....saya akan buat kunjungan balas sekiranya di letakkan LINK yg betul.

Pada awal thn lepas 2010, berblogging adalah termasuk salah satu azam baru saya. Pada tarikh 3.1.2010 bermulalah minat saya membuat blog yatiememories.blogspot.com. Masa tu sekadar suka2 dan sekadar mengisi masa lapang je. Bermulalah dngn menu masakan dan di tambah pula dngn pengalaman saya dan keluarga sepanjang berada di perantauan(USA). Sebelum ni, cuma salin kat buku je resepi2 yg mahu di cuba dan yg telah di cuba....saya pun terfikir dan di sarankan sendiri oleh suami dan anak2 supaya membuat blog sendiri....maka, di sinilah bermulanya blog Sinar Kehidupanku.

Kenapa di beri nama blog Sinar Kehidupanku????....Sebenarnya ianya sempena nama saya sendiri. Nama saya Nor hayati...maknanya Cahaya Kehidupanku....jadi saya pun terfikir utk menukar Cahaya kepada Sinar....moga perjalanan hidup saya sentiasa bersinar dan di berkati Allah swt. Moga dapur saya juga sentiasa bersinar dngn menu masakan yg malatoppppp...(hehehe..guwau jek... )

Terima kasih pada blogger2 berpengalaman yg saya kagumi. Antaranya Mat Gebu, Kak Ummi dan Hana. Mereka inilah sumber inspirasi saya sebelum saya mula berblog. Lebih gembira lagi bila mereka sudi singgah dan menjadi follower saya semasa saya mula berblog. Masa tu..resepi baru seciput je..malu rasanya....berkat kesabaran dan minat yg mendalam, saya pun terus berkongsi resepi masakan yg tak seberapa tu. Ramai juga kawan2 seangkatan yg terus memberi semangat dan berkongsi resepi dan idea. Antaranya Izah, Mas, K.Anim, Ayu Singapore, Kak Ita, Ayu Citarasa Rinduan, Azila, Love2Cook, K.Nor, Jaja'Z, Lela Lelord, K.Dayang, Nieza dan ramai lagi....(maaf ya tak tersebut kat sini..) Sesungguhnya anda semua juga sumber inspirasi saya.

Saya amat berterima kasih yg tak terhingga kepada blogger terkenal iaitu Ben Ashaari. Ben inilah yg memperkenalkan dan memberi semangat utk saya terus berblogging. Bermula dengan Segmen Blog Perantau....di situlah bermulanya blog saya mula di kenali. Sejak tu ramai pengunjung yg singgah di blog saya dan seterusnya menjadi follower. Saya tak sangka dari berblog sekadar suka2 dan isi masa yg terluang...kini menjadi tempat yg wajib bagi saya. Sehari kalau tak buka blog sendiri tu.....rasa resah dan ada yg tak kena je. Itulah penangan berblogging ni. Saya amat menghargai kawan2 yg sudi singgah dan masih setia dngn blog Sinar Kehidupanku. Moga kawan2 akan tetap memberi sokongan pada saya utk terus berblogging.

Syukur Alhamdulillah...setakat ini, saya mempunyai jumlah follower seramai 868 orng. Blog yg baru berusia setahun ni mempunyai jumlah follower yg membanggakan dan kegembiraan ini ingin saya kongsikan bersama. Saya berblog bukan utk mencari glamour...tetapi sekadar berkongsi ilmu yg berguna yg membolehkan kita sama2 mendapat manfaatnya. Moga dengan perkongsian ilmu ini akan mengeratkan lagi silatulrahim sesama kita.

Jumlah followers semenjak 3-1-2010 sehingga 3-1-2011

31 comments:

  1. salam kak yatie dan selamat ulang tahun pertama blog "Sinar Kehidupan"..moga blog kak yatie menjadi penyumbang resipi2 warisan kita orang2 Malaysia kelak untuk generasi muda...tuu diaa..,mcam tak caya lah mat gebu yg tulis.. :-)

    ReplyDelete
  2. happy anniversary wat Sinar Kehidupanku...moga Sinar Kehidupanku makin hebat dan mantap...
    i love Sinar Kehidupannku....bnyk resepi2 kuih kukus yg bestt kt sini tau...

    ReplyDelete
  3. Eppy anniversary 'Sinar Kehidupan'...tq byk bg info ttg resepi...tumpang gembira...syabas org JB ya...:)

    ReplyDelete
  4. happy 1st bloggervsary to 'sinar kehidupan'
    semuga blog yatie lebih ceria & teruskan dengan perkongsian ilmu & recipe2 yang best2!!
    Glad to know you too yatie..

    ReplyDelete
  5. Salam Yatie, happy annivessary.thanks kerana sudi berkongsi resepi selama ini. Semoga ceria selalu

    ReplyDelete
  6. tahniah yatie... kalah kak ilah nie ...yatie lebih terkenal wpun baru setahun... sbb yatie rajen masak ..hehe...
    ooo baru kak ilah tauu disebalik nama blog ini...
    bagus gitusss ada misi dan visi... terus maju jaya dlm bidang yg kita ceburi.. jgn putus asa wpun ada rintangan...yessss....kita boleh...

    ReplyDelete
  7. kak, kita punya blog lahir tarikh dan tahun yang sama laaaa...
    btw, happy 1st blog anniversary ye kak!

    ReplyDelete
  8. happy 1st blog anniversary yatie..
    akak ambik dah.simpan dulu.nanti2 story mory pasal yatie kat blog akak pulak..hehe..
    akak mmg setiap hari singgah di sini,suka tgk kuih2 talam yatie..
    eh!lagu2 dia pun best2..akak sukaaa.:)

    ReplyDelete
  9. salam yatie.. tahniah! ni dikira hebat, baru setahun dah hampir 1K follower.. insyaallah, tak lama lg dpt la kejar follower k.nor tu hehe..

    semoga sinar kehidupan akan terus bersinar dgn megah nya di alam maya ni. mmg seronok berkenalan dgn yatie dan sinar kehidupan, banyak resipi2 yg mabeles yg yatie postkan terutamanya kuih2 tradisional ... mekasih dr k.nor ya :)

    ReplyDelete
  10. Salam Kak Yatie..Tahniah atas kejayaan "Sinar Kehidupanku". Moga blog akak terus bersinar dgn resepi2 yg pelbagai.

    ReplyDelete
  11. kak yatie..tahniah blog akak dah setahun dan dipenuhi dengan menu menu yang menjadi ikutan ramai dan lazaatt belaka.saya suka blog akak sebab ada tarikan tersendiri dan ada chop tersendiri.tu yang mahal tu.contohnya, putri talam..putri lapis ..kan kan kan..nak lagi ? saya bagi putri apam..hahaa..jgn mare kakkk...ok kak..i lebiu!! ni amik nak gantung kat rumah saya neh..maceehh

    ReplyDelete
  12. Salam Yatie,

    tahniah atas anniversary pertama..semoga semakin mantap dan kreatif dengan resepi-resepi yang lazat dan disukai ramai..

    ReplyDelete
  13. tahniah kak yati, sungguh x sangka akk mmg blogger yang terhebat....truzkan resepi2 yang terbaru....

    ReplyDelete
  14. salam yatie - Tahniah, tumpang gembira....semoga terus berjaya dan share recipe yg best2 :)

    ReplyDelete
  15. salam kak.... tahniah! satu pencapaian yg membnggakan... kite dulu setahun jagung tkde polower lg sbb tak tau mcmana nk letak! haha... skrg nih blogger2 br mmg byk untung salah satunyer sbb ben... alhamdulillah kite yg lama2 nih tumpang sonok... erkk mat ngan k.ummi lg lama.. kite tgh2 antara korang.. hihi... muga terus maju jaya kak yer.. dgn perkongsian ilmu nih lah mudah2an kite sama2 beroleh syafaat kelak... yg penting kita ikhlas....

    ReplyDelete
  16. salam Yatie... tahniah ye! dah sambut anniversary yg pertama ita pun tumpang gembira dan bangga dgn pencapaian blog Yatie! semoga terus berkarya dgn resepi2 terbaik hasil air tangan Yatie....

    ReplyDelete
  17. tahniah kak yatie atas 1st anivesary utk blog kesayangan akak...moga terus sukses...

    ReplyDelete
  18. Salam Kak Yatie, sorry jet lambat hari ni..lmbt lak sampai umah akak ni....apapun diucapkan tahniah kak..happy 1st blog anniversary!...saya pun tumpang gembira juga ni...hehe doa dan harapan saya semoga bertambah sinar lagi blog sinar kehidupanku ini dgn resepi yg meletop..:)

    ReplyDelete
  19. Salam Kak Yatie
    Congratulations...
    Happy 1st blog anniversary & happy blogging

    ReplyDelete
  20. happy 1st blog anniversary sinar kehidupanku...
    moga kak yatie teru success berblogging dan tayang bnyk lagi gambo mknn yg sedap2!!!! lappp u kak yatie...muahhh

    ReplyDelete
  21. tahniah yatie......terima kasih sudi berkongsi resepi.

    ReplyDelete
  22. Tahniah atas pencapaian yang sungguh berdesup-desup kencang.. Kagum ! :

    ReplyDelete
  23. happy anniversary utk blog kak yatie...semoga tahun2 mendatang blog akak lebih meriah..dan banyakkkkk lagi resipi2 bleh dibuat..suka jaja tgk kak..

    ReplyDelete
  24. salam yatie..tahniah dah setahun berblog..terima kasih juga..sudi berkongsi resepi..yang dah ada juga yang akak cuba membuatnya,,memang sedap..

    ReplyDelete
  25. salam yatie..
    tahniah & selamat ulangtahun pertama blog yatie.. ramai sungguh peminat yatie..

    blog saya pun dah nak masuk setahun tak lama lagi.. tapi tidaklah seglemer blog yatie.. hehee.. follower pun baru seciput.. hehe.. mungkin sebab kurang publisiti kot.. saya nak masuk dlm blog list encik ben pun terasa sangat segan.. jadi hanya setakat itu sajalah follower & trafik yg ada.. tp alhamdulillah.. itu semua tidak menyekat minat saya dari terus memasak & berblog.. dah memang minat.. bukan sebab nak glemer kan? apa2pun.. tahniah ye & semoga terus berkongsi ilmu masak memasak dengan kita semua.

    ReplyDelete
  26. Salam....

    Tahniah...sambut ulangtahun pertama blog Sinar Kehidupanku..moga terus bersinar dengan N3 yang hebar resepi enak.....:)

    ReplyDelete
  27. wah kak yatie, semoga terus sukses berblog ya, hee entah bila nak merasa makanan kak yatie ni hee

    ReplyDelete
  28. Happy bloggersary Yatie!! congrats and keep on blogging.. hopefully ilmu yg dikongsi akan memberkati usaha kita bersama eh.. :o)

    ReplyDelete
  29. Salam dan terima kasih kawan2 yg di kasihi lagi di sayangi.....gembira dan terharu dngn ucapan yg di berikan...semoga kita semua akan terus suksess di dunia blogging ini dan semoga persahabatan ini akan terus berkekalan hingga ke akhir hayat.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails